Takk Kristiansand!

Etter en liten uke hjemme i sitt barndomshjem, har Viggo Kristiansen nå valgt å sende en takk til befolkningen i Kristiansand for den mottakelsen han har fått. Les innlegget på fvn.no HER.

Innlegget gjengis i sin helhet nedenfor:


Takk Kristiansand!

Tusen takk! Jeg må bare få si at jeg er overveldet av den gode stemning og positive mottakelse dere har gitt meg, nå som jeg er hjemme igjen. Det har vært mye nytt å forholde seg til den siste uken, men dette, det var jeg ikke forberedt på.

At så mange ønsker å hilse, fortelle at de ønsker meg vel og som forteller at de har meg i sine bønner, gjør bare så godt at jeg kan ikke få si nok hvor godt det føles og hvor takknemlig jeg er.

Jeg skal prøve å takke alle personlig, men ser at det vil ta tid å rekke over alle. Derfor håper jeg en hilsen via Fevennen når frem.

Denne uken har også mamma disket opp med min favorittmiddag – elgkarbonader med brun saus. Ååå, så godt det var. Det ble så mye at jeg rett og slett måtte strekke meg ut på sofaen etterpå.

Pappa vil ha meg med til hytta denne uken. Han strever med å prøve å forklare at hytten fortsatt står der, men at trærne nå er mye større og tykkere etter 20 års vekst og at jeg nok vil slite med å kjenne området igjen. Vel, vi får se. Jeg gleder meg uansett.

Noen av dere uttrykker at dere er lei dere for at dere ikke tok kontakt med meg når jeg satt på Ila Fengsel. Ikke vær lei dere. Jeg har ingen problemer med å forstå at det var komplisert, både praktisk og på annen måte, å kontakte meg. Ikke tenk på det, dere er uansett tilgitt.

Jeg ber om forståelse for at jeg og min familie i den neste tiden må få sysle litt på med de hverdagslige ting for at vi skal komme i gang med livene våre. Det kunne vært slitsomt og tungt å gå igjennom slike ting, men dere Kristiansandere har gjort det lettere for oss.

Tusen Takk!

Viggo Kristiansen


32 tanker om “Takk Kristiansand!

  1. Flott at du har fått en fin opplevelse etter å ha kommet hjem Viggo. Jeg håper og ønsker at du med «ny» start på resten av livet får et meningsfylt og fredfullt liv sammen med familie og venner. Ta vare på hverandre, lykke til Viggo og familien👍

    Likt av 2 personer

  2. Så vakkert Viggo! Du har et varmt ♥️etter alt du har vært gjennom. Jeg er så imponert! Kos deg i dagene som kommer

    Likt av 1 person

  3. Ta en dag om dagen og nyt sommeren.

    Likt av 3 personer

  4. fordi du fortjener det❤️❤️❤️

    Likt av 2 personer

  5. Håper og ønsker du får beskjed om frifinnelse, og får oppreisning❤️ Unner ingen det du har vært igjennom. Håper sannheten en dag kommer frem ❤️ Ha en fin sommer ☀️❤️

    Likt av 2 personer

  6. Alt godt ønskes deg.

    Likt av 2 personer

  7. Etter 20 år unner jeg deg å nyte frihet og samvær med en fin og støttende familie. Alle har rett til en ny start, og det er aldri for sent!
    Lykke til:)!!

    Likt av 1 person

    1. Hurrahh for deg 🌸🙌🌸

      Likt av 1 person

  8. Man blir liksom litt stum og satt ut når et menneske som har opplevd så stor urett klarer å møte medmennesker med raushet og så stor hjertevarme! Nå gjenstår siste runde og frifinnelsen, en vei jeg følger med glede og heiarop!

    Likt av 2 personer

  9. Alt godt ønskes deg og dine nå ❤ vi heier på deg og dine

    Likt av 3 personer

  10. Elin Sandåker Kvåle 6. juni 2021 — 22:50

    Unner deg bare alt det beste videre nå i livet, Viggo, for det har du VIRKELIG fortjent…etter ALT du har vært igjennom. ❤
    Ha en nydelig sommer, i Guds FRIE natur! ☀️
    Ber for deg og din skjønne familie. Sannheten og friheten skal seire til slutt, i Jesu Navn, AMEN! ❤
    Hilsen fra Åseral/Vennesla.

    Likt av 2 personer

    1. Så enig med deg, vi er flere som ber ❤ Amen!

      Liker

  11. Heia Viggo ♥
    Ønsker deg alt godt, nå og i fremtiden. Ta hverdagen tilbake, nyt friheten og kos deg masse sammen med dine nærmeste 🙂

    Likt av 1 person

  12. Masse lykke til videre! Og kos deg masse med din familie nå fremover, god sommer😊❤️

    Likt av 1 person

  13. Hei Viggo 😊 Jeg ønsker deg et kjempegodt og lykkelig liv fremover. Jeg vet at du er uskyldig, og det gjør så vondt å vite at alle disse årene ble frarøvet deg! Jeg kunne selv fått 20 års fengsel på bakgrunn av løgner fra en psykopat. Så jeg håper du klarer å gi slipp på evt bitterhet over disse årene, nok tid er kastet bort. Kan hende DU er den som setter justismord på dagsorden og blir en helt. Ta gjerne kontakt om du vil prate litt. ALT GODT ♥️♥️♥️Klem fra Victoria

    Likt av 2 personer

  14. Viggo. Du har opplevd et mareritt jeg ikke unner min verste fiende. Håper at aktørene som dømte deg, og ikke
    gjenåpnet saken, kan se seg i speilet, se hvor latterlige bevisene var, og komme med en beklagelse. Det siste vil nok ikke skje, men du kan få et meningsfullt liv i tiden fremover. Alt det beste til deg! 😊

    Likt av 1 person

  15. Hei Viggo. Jeg er en kvinne som nå bor i Oslo. Men mine røtter er i Farsund. Jeg snakket i kveld med min mor, som bor i Farsund. Hun tenkte på din egen mor … Men bare vit … bare vit at støtten er stor … og enorm, ettersom flere og flere får innsyn og forstår. Jeg ønsker deg, selvsagt, alt godt … men denne verden kan ikke gjøre opp for det du har måttet gjennomgå. Men ❤️❤️❤️ fra Irene, Oslo

    Likt av 1 person

  16. Kalle Stokka 7. juni 2021 — 01:36

    Virker som at Viggo fikser livet på utsia fint, jeg håper det går bra. Og at han får en feit erstatning sånn at han kan nyte resten av livet og gjøre akkurat som han vil.
    Jeg anbefaler noen måneder i utlandet, opplev mest mulig og kos deg hver dag Viggo 🙂

    Og få deg en Xbox, tv-spill er blitt utrolig bra siden sist du var fri 🙂

    Likt av 1 person

  17. Nyt tiden med din flotte familie og nære venner, det fortjener du virkelig❤️

    Likt av 2 personer

  18. Jeg har aldri vært i tvil om at Kristiansen er uskyldig. Hvordan kunne han for eksempel ha vært i stand til å bruke sin egen telefon et annet sted samtidig som drapene skjedde?

    Likt av 1 person

  19. Det gleder meg å høre at du blir anstendig behandlet som et medmenneske.

    Men! Jeg vil veldig gjerne ha oppskriften på mor Kristiansens elgkarbonader! Gjerne som kommentar her.

    Likt av 1 person

  20. Marianne Nervold Johansen 8. juni 2021 — 08:45

    Er så glad på Viggos vegne . Tror 100 % på hans uskyld . Skulle gjerne fått truffet han og sagt det til han . Håper han får et godt liv videre , og at han får full oppreisning . Skulle gjerne sagt noe om hans tidligere ekskamerat , men lar det ligge . Rettferdigheten seirer til slutt 👍🌹❤️

    Likt av 1 person

  21. Jeg tror deg

    Likt av 1 person

  22. Cesilie Sortland Iles 9. juni 2021 — 11:34

    Jeg ble sjokkert over alle de sterke og negative reaksjonene på Viggo Kristiansen sitt brev i Fedrelandsvennen. Når ble det feil å si takk? Og når ble det feil å tilgi?
    Dommen er satt til side, og det er stor sannsynlighet for at Viggo Kristiansen blir frifunnet. Likevel er det mange som tviholder på at ingenting er forandret. De stikker hodene i sanden, og blir provosert av at Viggo Kristiansen får spalteplass!
    Mon tro om de har tenkt tanken at han kanskje kan være uskyldig dømt?
    Et leserbrev, el. hvilket format som passer seg blir i denne sammenhengen revnende likegyldig!

    Lykke til Viggo. Ingenting kommer til å bli lett.
    Cesilie

    Likt av 1 person

    1. Øyvind Åleskjær-Nordheggen 14. juni 2021 — 12:32

      Ja, det er helt utrolig hvor blinde folk er for sin kognitive bias.
      Det samme apparatet som de kritiske mener gjorde det rette i å dømme han, har nå vedgått å ha gjort feil.
      Jeg kjenner ikke Viggo men når jeg ser de manglende bevisene på at han gjorde dette og de tydelige bevisene på at han ikke kan ha gjort dette så er jeg overbevist om at dette er tidenes verste justismord her i landet.
      Mobildekningsbeviset alene ville i andre saker vært et så sterkt bevis at frifinnelse ville vært eneste fornuftige.
      Når man i tillegg har så mange andre sterke indisier på at han ikke har gjort dette så burde dommen ha vært ikke skyldig fra begynnelsen av

      Likt av 1 person

  23. Innflyttet Kristiansander 9. juni 2021 — 15:30

    Hei Viggo!

    Jeg er noen få år yngre enn deg, og har fulgt denne saken i alle år. Av en eller annen grunn så har jeg alltid følt at det har vært noe rart med denne saken. Kan det ha vært ett tidlig stadie av intuisjon?

    Jeg håper du etter forholdene har det bra, og vil bare si at jeg ofte tenker på denne saken, og på deg og din familie. Du har en flott familie, som har stått på sidelinjen og støttet og heiet på deg. Men Viggo, det er ikke bare de som har støttet deg og heiet på deg, vi er veldig mange der ute som gjør det samme – på avstand, uten at du kjenner til oss!
    I mine øyne er du selvsagt velkommen tilbake til Kristiansand – skulle bare mangle!. Håper du nyter finværet og har det fint med familien.

    Jeg støtter deg så mye i ett sitat du har uttalt » En dag skal sannheten seire». Jeg føler på meg at vi snart er i mål på akkurat det:-)

    Likt av 1 person

    1. Hei Viggo
      Det er underlig hvordan jeg føler at jeg kjenner deg, uten å ha møtt deg! Håper de første par ukene har vært fine – fulle av inntrykk og gode opplevelser.

      Likt av 1 person

  24. Øyvind Åleskjær-Nordheggen 14. juni 2021 — 12:24

    Ønsker deg alt godt fremover.
    Penger kan umulig rette opp den urettferdighet du har måttet oppleve men håper du får en klekkelig erstatning.
    Glad for å se du er ute og håper overgangen blir utelukkende positiv for deg.

    Likt av 2 personer

  25. Mange spøker om det, men jeg håper faktisk å se deg hos Lindmo. Eller i et portrettintervju.

    Liker

  26. For en sommer det har vært for Viggo K. Må ha vært ganske jævlig også – å oppdage hva man har gått glipp av. Penger kan ikke rette opp det.

    Liker

  27. Vidar Rønningen 11. januar 2022 — 12:43

    Godt nytt år Viggo, håper det bringer deg alt godt. Tenker på deg.

    Liker

  28. Heier på deg Viggo! ❤

    Liker

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close